close

這首歌是在逛youtube的時候,一個BoLo的Mad的背景音樂

因為Lauren是異種世界裡的唯一人類,所以覺得作者挑這首歌很有意思

而且真的世界無敵好聽的!!

去看了歌詞後又覺得好符合Lauren這個角色的心境,英文用字又不太難,就決定自己來翻譯啦!!

這大概是第一首自己翻譯的歌詞吧哈哈

 

//

 

 Christina Perri - Human [Official Video]

 

Bo and Lauren I'm Only Human

 

//

 

Christina Perri - Human

 

I can hold my breath

我會屏息以待

I can bite my tongue

我會噤聲不語

I could stay awake for days if thats what you want

如果那是你所想要的,我會隨時待命

be your number one

做你的第一名

 

 

I can fake a smile

我可以強顏

I can force a laugh

我可以歡笑

I can dance and play the part

我可以手舞足蹈,扮演那個角色

if thats what you ask

如果那是你所要求的

give you all I am

我會給你我的一切

 

I can do it

我辦得到

I can do it

我辦得到

I can do it

我辦得到

 

But I'm only human

但我只是一個人類

And I bleed when I fall down

當我跌倒時,我會流血

I'm only human and I crash and I break down

我只是一個人類,我會失誤、我會崩潰

your words in my head

你的話語印在我的腦海裡

knives in my heart

如同數把刀割在我的心上

you build me up and then I fall apart

你成就了我,而現在我粉身碎骨

cause I'm only human

因為我只是個人類

 

I can turn it on

我可以啟動開關

be a good machine

成為一個完美的機器

I can hold the weight of worlds if that's what you need

如果那是你需要的,我可以撐起這個世界

be your everything

成為你的一切

 

I can do it

我辦得到

I can do it

我辦得到

I'll get through it

我會撐過去

 

But I'm only human

但我只是一個人類

And I bleed when I fall down

當我跌倒,我會流血

I'm only human and I crash and I break down

我只是一個人類,我會失誤、我會崩潰

your words in my head

你的話語印在我的腦海裡

knives in my heart

如同數把刀割在我的心上

you build me up and then I fall apart

你成就了我,而現在我粉身碎骨

cause I'm only human

因為我只是個人類

 

 

I'm only human

我只不過是個人類

I'm only human

我只不過是個人類

just a little human

一個微不足道的人類

 

 

I can take so much

我可以承受一切

till I've had enough

直到崩潰前夕

 

Cause I'm only human

因為我只是個人類

And I bleed when I fall down

當我跌倒,我會流血

I'm only human and I crash and I break down

我只是個人類,我會失誤、我會崩潰

your words in my head

你的話語印在我的腦海

knives in my heart

如同數把刀割在我的心上

you build me up and then I fall apart

你成就了我,如今我粉身碎骨

cause I'm only human

因為我只是區區一個平凡人類

 

arrow
arrow
    全站熱搜

    Charlie 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()